Materialen:
masker Cat016
misted tube AH_140_1702_10
tube 12926131151_animaux_nikita
tube Gerry – dieren 98 – vos 8 december 2011
De materialen zitten in de zip
Filters:
Andromeda – perspective
Stap 1
Open een nieuw werkvel van 700 x 550 pixels transparant.
Stap 2
Zet je voorgrondkleur op wit en je achtergrondkleur op #bb7135.
Stap 3
Vul het lege werkvel met je voorgrondkleur.
Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Stap 5
Vul de nieuwe laag met je achtergrondkleur.
Stap 6
Lagen – nieuwe maskerlaag- uit afbeelding.
Zoek je masker Cat016
Vinkje bij luminantie van bron.
Stap 7
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.
Stap 8
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V en H op 1 – dekking 100 – vervaging 1 – kleur zwart.
Stap 9
Selecteer de middelste rechthoek met je toverstafje.
Modus toevoegen – RGB waarde – Tolerantie en doezelen op 0 – vinkjes bij aaneengesloten en anti alias binnen.
Stap 10
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Stap 11
Activeer je misted tube AH_140_1702_10
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken in selectie.
Stap 12
Afbeelding – formaat wijzigen – 130% – geen vinkje bij alle lagen.
Stap 13
Selecties – omkeren.
Stap 14
Klik 1x op delete.
Stap 15
Selecties – niets selecteren.
Stap 16
Aanpassen – scherpte – nog scherper.
Stap 17
Activeer tube 12926131151_animaux_nikita
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.
Stap 18
Afbeelding – formaat wijzigen – 60% – geen vinkje bij alle lagen.
Stap 19
Schuif de tube naar linksonder in je werkje.
Lagen – samenvoegen – zichtbare lagen – samenvoegen.
Stap 20
Effecten – 3D effecten – als knop.
Stap 21
Afbeelding – doekgrootte – breedte op 800 en hoogte op 650 pixels.
Dan onderaan bij plaatsing op het middelste blokje klikken.
Dan krijg je waarden zoals op het screentje.
Stap 22
Effecten – insteekfilters – Andromeda – perspective
Volg de cijfers 1 t/m 5 en klik over 1x op.
Stap 23
Afbeelding – formaat wijzigen – 80% – geen vinkje bij alle lagen.
Stap 24
Aanpassen – scherpte – onscherp masker.
1 – 64 – 4.
Stap 25
Activeer de tube Gerry – dieren 98 – vos 8 december 2011
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.
Stap 26
Zet hem op een mooie plek in je werkje maar buiten het frame.
Stap 27
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk.
Stap 28
Lagen – samenvoegen – zichtbare lage samenvoegen.
Stap 29
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe afbeelding.
Stap 30
Afbeelding – formaat wijzigen – 600 pixels langste zijde.
Stap 31
Bestand – exporteren – PNG optimalisatie.
Stap 32
Geef je werkje een naam en sla het op.
Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 11 januari 2013.
Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.
”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”