Les 34 – Dream a little dream

Afbeelding

Gebruikte materialen:
Masker zuzzanna_mask44
1 achtergrondplaatje
Tube van een liggende vrouw van ongeveer 700 x 280 pixels
Animatie insect01

De materialen zitten in de zip *KLIK*

Gebruikte filters:
Geen.

Stap 1
Open een nieuw werkvel van 800 x 500 pixels transparant.

Stap 2
Kies een lichte voorgrond- en een donkere achtergrondkleur (in dezelfde tint) uit je tube.

Stap 3
Vul het lege werkvel met je voorgrondkleur.

Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag.

Stap 5
Vul de nieuwe laag met je achtergrondkleur.

Stap 6
Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding.
Zoek je masker zuzzanna_mask44
Vinkje bij luminantie van bron.

Stap 7
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Stap 8
Lagen – nieuwe rasterlaag.

Stap 9
Selecties – selectie laden van schijf.
Zoek je selectie dream-a-little-dream-JvdZ
Vinkjes bij selectie vervangen en bij luminantie van bron.

Stap 10
Selecties – wijzigen – uitbreiden – 2 pixels.

Stap 11
Activeer je achtergrondplaatje.
Bewerken – kopiëren.
Terug naar je werkje.
Bewerken – plakken in selectie.

Stap 12
Selecties – niets selecteren.

Stap 13
Lagen – schikken – omlaag verplaatsen.

Stap 14
Zet de modus van de laag op luminantie oud.

Stap 15
Aanpassen – scherpte – onscherp masker.
1 – 64 – 4 (2x)

Stap 16
Ga terug op je bovenste laag staan.

Stap 17
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V en H op 1 – dekking 100 – vervaging 1 – kleur zwart.

Stap 18
Activeer de tube van de vrouw.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 19
Voeg een slagschaduw toe.
V en H op 5 – dekking 60 – vervaging 15 – kleur zwart.

Stap 20
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk.

Stap 21
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels voorgrondkleur.

Stap 22
Bewerken – kopiëren.
Open je animation shop.
Bewerken – plakken als nieuwe animatie.

Stap 23
Dupliceer je werkje totdat je 29 frames hebt.

Stap 24
Open je animatie.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – kopiëren.

Stap 25
Terug naar je werkje.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – plakken in geselecteerde frame.

Stap 26
Animatie – eigenschappen voor frame – 5.

Stap 27
Animatie – formaat van animatie wijzigen – 600 pixels langste zijde.

Stap 28
Geef je werkje een naam en sla het op als gif.

Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 3 juli 2010.

Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”