
Materialen:
Tube Casino_Roulette_PNG.
Masker Narah_mask_0171
Bestand Roulette-speelveld
Tube JvdZ_roulette_logo_17042016
JvdZ_tekst
De materialen zitten in de zip
Filters:
geen
Stap 1
We gaan eerst de animatie maken.
Open de tube Casino_Roulette_PNG.
Bewerken – kopiëren.
Stap 2
Open je animation shop.
Bewerken – plakken als nieuwe animatie.
Stap 3
Effecten – beeldeffect invoegen.
Stap 4
Sla deze animatie op als mng.
Dan blijft hij mooi scherp en geen zwarte randen eromheen.
Altijd fijn als je hem nog eens ergens anders voor wilt gebruiken.
Laat de animatie staan en ga naar je PSP.
Stap 5
Open een nieuw werkvel van 700 x 550 pixels.
Stap 6
Pak voor de kleuren het kleurstaaltje erbij of maak er een voor jezelf.
Stap 7
Vul het lege werkvel met kleur 1.
Stap 8
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Vul die met zwart.
Stap 9
Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding.
Zoek je masker Narah_mask_0171
Vinkje bij luminantie van bron.
Stap 10
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.
Stap 11
Effecten – randeffecten – accentueren.
Stap 12
Activeer de tube casinoroulettecroupier.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.
Zet haar in de middelste rechthoek zoals in mijn voorbeeld.
Stap 13
Effecten – 3D effecten – slagschaduw
Stap 14
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Stap 15
Selecties – aangepaste selectie
Stap 16
Activeer het bestand Roulette-speelveld.
Bewerken – kopiëren.
Naar je werkje.
Bewerken – plakken in selectie.
Stap 17
Selecties – niets selecteren.
Zet de laagdekking op 40.
Stap 18
Activeer de tube JvdZ_roulette_logo_17042016
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.
Stap 19
Lagen – schikken – omlaag (2x)
Stap 20
Terug naar de bovenste laag.
Activeer de tekst JvdZ_tekst.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.
Stap 21
Zet de tekst rechts onder in je werkje en voeg een slagschaduw toe.
Instellingen staan nog goed.
Stap 22
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk.
Stap 23
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 2.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 1.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 3.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 4.
Stap 24
Afbeelding – randen toevoegen – 20 pixels kleur zwart.
Stap 25
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 2.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 1.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 3.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels kleur 4.
Stap 26
Afbeelding – formaat wijzigen – 600 pixels breed – vinkje bij alle lagen.
Stap 27
Bewerken – kopiëren.
Naar je animation shop.
Bewerken – plakken als nieuwe animatie.
Stap 28
Dupliceer je werkje totdat het evenveel frames heeft als de animatie die je aan het begin van de les gemaakt hebt (gebruik hiervoor ctrl L).
Stap 29
Nu activeer je je animatie.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – kopiëren.
Stap 30
Terug naar je werkje.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – plakken in actieve frame.
Stap 31
Zet de animatie rechts boven in je werkje.
Stap 32
Geef je werkje een naam en sla het op als GIF.
Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 17 april 2016.
Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.
”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”