Les 40 – Sparkling

Afbeelding

Materialen:
Masker patterncamerontags_black@white9
1 tube van 550 pixels hoog.
Animatie hartjes3

Materialen zitten in de zip. *KLIK*

Filter:
VM nature

Stap 1
Open een nieuw werkvel van 700x 550 pixels transparant.

Stap 2
Neem een frisse kleur uit je tube als voorgrondkleur en zet je achtergrondkleur op zwart.

Stap 3
Vul je lege werkvel met de achtergrondkleur.

Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met je voorgrondkleur.

Stap 5
Lagen – nieuwe maskerlaag uit afbeelding.
Zoek je masker patterncamerontags_black@white9.
Vinkje bij luminantie van bron.

Stap 6
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Stap 7
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
H en V op 5 – dekking 78 – vervaging 15 – kleur zwart.

Stap 8
Activeer je tube van 550 pixels hoog.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 9
Voeg een slagschaduw toe.
Instellingen staan nog goed.

Stap 10
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels zwart.

Stap 11
Afbeelding – randen toevoegen – 20 pixels voorgrondkleur.

Stap 12
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels zwart.

Stap 13
Activeer je toverstafje.
Modus toevoegen – RGB waarde – Tolerantie en doezelen op 0 – vinkje bij antialias binnen.
Klik in de middelste brede rand.

Stap 14
Lagen – laag maken van achtergrondlaag.

Stap 15
Lagen – dupliceren.

Stap 16
Bewerken – herhalen dupliceren.

Stap 17
Effecten – insteekfilters – VM Natural – sparkle.
Zet het eerste schuifje op 25.
Dan 4 x 255 en de onderste op 40.

Stap 18
Activeer de laag eronder.

Stap 19
Effecten – insteekfilters – VM Natural – sparkle.
Wijzig alleen de instelling Random Seed. Zet die op 100.
Verder dezelfde instellingen gebruiken als bij stap 17.

Stap 20
Activeer je onderste laag.

Stap 21
Effecten – insteekfilters – VM Natural – sparkle.
Wijzig alleen de instelling Random Seed. Zet die op 60.
Verder dezelfde instellingen gebruiken als bij stap 17.

Stap 22
Selectie – niets selecteren.

Stap 23
Activeer je bovenste laag.
Bewerken – kopiëren.

Stap 24
Open je animationshop.
Bewerken – plakken als nieuwe animatie.

Stap 25
Terug naar PSP.
Activeer de laag eronder.
Bewerken – kopiëren.

Stap 26
Naar animationshop.
Bewerken – plakken na actieve frame.

Stap 27
Doe dit ook met je onderste laag.

Stap 28
Nu blijf je in Animation Shop.
Open je animatie hartjes3.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – kopiëren.

Stap 29
Terug naar je werkje.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – plakken in geselecteerde frame.

Stap 30
Animatie – eigenschappen voor frame – 20.

Stap 31
Animatie – formaat van animatie wijzigen – 600 pixels langste zijde.

Stap 32
Geef je werkje een naam en sla het op.

Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 2 september 2011.

Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”