Les 2 – Pretty Steampunk lady

Afbeelding

Materialen:
Masker Abstract11
Tube steampunk_carivan.
Tube JvdZ_steampunklady_06042016
Tube Gears
Tube Steampunk_Dog1
Animatie JvdZ_rader-dubbel

De materialen zitten in de zip Afbeelding

Filters:
Bordermania – Frame #2

Stap 1
Open een nieuw werkvel van 700 x 550 pixels transparant.

Stap 2
Kijk voor de kleuren naar het kleurstaaltje.
Als je andere kleuren wilt gebruiken maak dan voor het gemak een eigen kleurstaaltje.

Stap 3
Vul het lege werkvel met kleur 4.

Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Vul die met kleur 2.

Stap 5
Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding.
Zoek het masker Abstract11
Vinkje bij luminantie van bron.

Stap 6
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Stap 7
Effecten – randeffecten – accentueren.

Stap 8
Effecten – reflectie effecten – weerspiegeling

Afbeelding

Stap 9
Activeer de tube steampunk_carivan.
Afbeelding – formaat wijzigen – 60% – vinkje bij alle lagen.

Stap 10
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 11
Zet hem links bovenaan in je werkje en voeg een slagschaduw toe.
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.

Afbeelding

Stap 12
Activeer de tube JvdZ_steampunklady_06042016
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 13
Zet haar rechts tegen de rand van je werkvel en voeg een slagschaduw toe.
Instellingen staan nog goed.

Stap 14
Ga op je onderste laag staan.
Activeer de tube Gears.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 15
Zet die in de hoek rechts boven en de modus van de laag op vermenigvuldigen.

Stap 16
Activeer de tube Steampunk_Dog1
Afbeelding – formaat wijzigen –20% – vinkje bij alle lagen.

Stap 17
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 18
Zet de hond op een leuke plek in je werkje en voeg een slagschaduw toe.
Instellingen staan nog goed.

Stap 19
Schuif de steampunk_carivan naar het midden van je werkje.

Stap 19a
Ga op je bovenste laag staan
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk.

Stap 20
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels – kleur 3.
Afbeelding – randen toevoegen – 4 pixels – kleur 1.
Afbeelding – randen toevoegen – 6 pixels – kleur 2.
Afbeelding – randen toevoegen – 25 pixels – kleur 4.

Stap 21
Effecten – insteekfilters – Bordermania – Frame #2.
Zet de 2 bovenste schuifjes op 7.
De rest staat goed.

Stap 22
Afbeelding – formaat wijzigen – 600 pixels breed – vinkje bij alle lagen.

Stap 23
Bewerken – kopiëren.
Open je animation shop.
Bewerken – plakken als nieuwe animatie.

Stap 24
Dupliceer je werkje totdat je 15 frames hebt (ctrl L).

Stap 25
Open je animatie JvdZ_rader-dubbel.mng.
Animatie – formaat van animatie wijzigen – 33%.

Stap 26
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – kopiëren.

Stap 27
Naar je eigen werkje.
Bewerken – alles selecteren.
Bewerken – plakken in geselecteerde frame.
Zet de animatie in de hoek links boven.

Stap 28
Animatie – eigenschappen voor frame – 20.

Stap 29
Geef je werkje een naam en sla het op als GIF.

Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 11 april 2016.

Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”