Les 12 – Painted face

Afbeelding

Materialen:
masker 183_msk_por_silvina_vanesa_orsi
masker 193_msk_por_silvina_vanesa_orsi
Tube van een vrouw van max 550 px hoog

De materialen zitten in de zip *KLIK*

Gebruikte filters:
DSB Flux

Open alle materialen in PSP.

Stap 1
Open een nieuw werkvel van 700 x 550 pixels transparant.

Stap 2
Kies een lichte voorgrond- en een donkere achtergrondkleur uit je tube.

Stap 3
Vul het lege werkvel met je voorgrondkleur.

Stap 4
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Vul die met je achtergrondkleur.

Stap 5
Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding.
Zoek je masker 183_msk_por_silvina_vanesa_orsi
Vinkje bij luminantie van bron.

Stap 6
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Stap 7
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Vul weer met je achtergrondkleur.

Stap 8
Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding.
Zoek je masker 193_msk_por_silvina_vanesa_orsi
Vinkje bij luminantie van bron.

Stap 9
Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Stap 10
Effecten – randeffecten – accentueren.

Stap 11
Activeer je tube van de vrouw.
Bewerken – kopiëren.
Bewerken – plakken als nieuwe laag in je werkje.

Stap 12
Lagen – dupliceren.

Stap 13
Ga op de onderste tubelaag staan (raster 2)

Stap 14
Effecten – insteekfilters – DSB Flux – Radial Transmission
Schuifjes op 5, -100 en 50.

Stap 15
Effecten – vervormingseffecten – poolcoördinaten.
Vinkjes bij Rechthoekig naar polair en bij Omloop.

Stap 16
Zet de modus van de laag op zacht licht en ga terug op je bovenste laag staan.

Stap 17
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V en H op 5 – dekking 50 – vervaging 10 – kleur is je achtergrondkleur.

Stap 18
Herhaal de slagschaduw met V en H op -5.

Stap 19
Activeer je gereedschap tekst, zoek een mooi lettertype en typ je tekst.

Stap 20
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V en H op 1 – dekking 100 – vervaging 1 – kleur is je voorgrondkleur.

Stap 21
Lagen – nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk.

Stap 22
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels voorgrondkleur.

Stap 23
Selecties – alles selecteren.

Stap 24
Afbeelding – randen toevoegen – 15 pixels achtergrondkleur.

Stap 25
Selecties – omkeren.

Stap 26
Effecten – textuureffecten – lamellen.
Breedte 3 – dekking 34 – kleur is je voorgrondkleur – geen vinkjes.

Stap 27
Selecties – niets selecteren.

Stap 28
Afbeelding – randen toevoegen – 2 pixels voorgrondkleur.

Stap 29
Selecties – alles selecteren.
Selecties – wijzigen – inkrimpen – 20 pixels.
Selecties – omkeren.

Stap 30
Effecten – 3D effecten – slagschaduw.
V en H op 5 – dekking 50 – vervaging 5 – kleur zwart.
Selecties – niets selecteren.

Stap 31
Afbeelding – formaat wijzigen – 600 pixels langste zijde.

Stap 32
Bestand – exporteren als JPEG optimalisatie.
Geef je werkje een naam en sla het op.

Deze les is geschreven door Jeanneke van der Zwan op 7 maart 2010.

Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden.

”Elke gelijkenis met een lesje op het net is zuiver toeval”